امروز شنبه 30 شهریور 1398 - Sat 09 21 2019

میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی

اولین هفتکلی بر بام ایران/صعود احسان غلامی از هفتکل به قله ۵۶۱۰ متری دماوند

احسان غلامی جوان هفتکلی (شاه نشین ) که علاقه زیادی به کوه و کوهنوری دارد تاکنون به چندین قله ایران صعود کرد و در آخرین صعود نیز قله دماوند را نشانه رفت و موفق شد بعنوان اولین هفتکلی به بلندترین قله ی ایران صعود کند...احسان که بعنوان مهندس در سیمان خوزستان مشغول فعالیت است در این باره به هفتکلی ها گفت:به عنوان تیم کوهنوردی آریا کوه اهواز زیر نظر و مدیریت سرکار خانم دکتر صمدیان از مربیان و کوهبانوانِ کاربلد کشور این صعود انجام شد...این تیم شامل ۹ کوهمرد و ۱ کوهبانو بود . قبل از رفتن از کوهنوردان تست هوازی در اهواز گرفته شد که خوشبختانه در تست نفر اول شدم و به همراه ۹ نفر دیگر که در تست قبول شدند در تاریخ ۷ اَمُرداد راهی تهران شدیم. پس از رسیدن به روستای پلور در تاریخ ۸ اَمُرداد با ماشین های مخصوص که بیشتر لندرور بودند راهی کمپ دوم یا گوسفندسرا شدیم (ارتفاع ۳۰۰۰ متر ) پس از کمی استراحت به جهت هم هوایی (هم هوایی یعنی بدن به ارتفاع و اکسیژن کم عادت کند و گرفتار ارتفاع زدگی نشود ) صد متر از ارتفاع بالا رفته ودوباره برای خوابیدن به کمپ دو برگشتیم . در تاریخ ۹ اَمُرداد   ساعت ۷ صبح به سمت بارگاه سوم یا همان کمپ سوم حرکت کردیم ... ساعت یک ظهر به کمپ سوم رسیدیم (ارتفاع ۴۲۰۰ متر ) پس از برپا کردن چادرها و کمی استراحت، مجددا به جهت هم هوایی صد متر بالا رفته و برگشتیم . شب را در کمپ سه خوابیدیم... در تاریخ ۱۰ اَمُرداد ساعت ۳ بامداد با توکل به خدا به سمت قله حرکت کردیم... متاسفانه ۴ نفر از کوهمردان در بین راه به جهت شیب زیاد ،سرما و باد شدید نتوانستن ما را همراهی کنند و به کمپ بازگشتند ... پس از طلوع آفتاب، شرایط کمی بهتر و از سرمای منفی ۱۰ درجه کاسته شد ... پس از ۹ ساعت راه رفتن در شیب، ساعت ۱۲ ظهر به قله رسیدیم ... پس از چندین ساعت راه رفتن، پا بر بام ایران گذاشته و سجده ی شکر به جای آورده و از خدوند که توان رسیدن به قله و پیمودن این راه پر فراز و نشیب را نصیبم کرد سپاسگزاری کردم... به علت رقیق بودن هوا و همچنین به علت وجود گازهای گوگردی و باد شدید تنفس در قله بسیار سخت بود به همین دلیل پس از چند دقیقه عکس گرفتن و نوشیدن آب به سمت کمپ سه فرود آمدیم ... در ساعت ۵ بعد از ظهر به کمپ سه رسیدیم و پس از تبریک دوستان و همنوردان ایرانی و خارجی به سمت روستای پلور و در نهایت به سمت خوزستان برگشتیم ....

احسان غلامی در پایان، این صعود را به هفتکلی ها تقدیم کرد و همگان را به کوهنوردی دعوت نمود...