امروز چهارشنبه 30 مرداد 1398 - Wed 08 21 2019

• مشاهده در قالب پی دی اف
میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی

صعود تیم کوهنوردی "آذرخش مکوند   بختیاری " به قله ی غارون...

ساعت سه پسین سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه از اردوگاه آموزش وپرورش در مرغزار امام زاده عبدالله با بستن کوله پشتی های خود به سمت کمپ اول حرکت کرده و با عبور از تنگه پر آب، به گردنه خیلی طولانی و پر شیب "تاگ " رسیدیم. پس از راهپیمایی طولانی چند ساعته و گذشت از گردنه و رسیدن به بالای آن ــ که مرز ییلاق و گرمسیر عشایر محسوب می شود ــ حدود ساعت 9شب به منطقه زیبا و دیدنی و سرسبز گندمکار رسیدیم....

منطقه گندمکار دره ای با شیب شمالی کم و جنوبی زیاد و دارای پوشش گیاهی جاشیر ، تره کوهی ، قارچ ، بُسور ، آویشن و دیگر گیاهان مفید دارویی وکبک های خوشخوان و زیباست....

بالای این دره معروف به هفت چشمه است و رودخانه علاء از همین جا سرچشمه می گیرد.

شب در گندمکار با دمای منفی پنج درجه با کیسه خواب و آتش گذراندیم و فردا با وجود خرابی هوا و انباشت برف زیاد در مسیرهای آسانتر، مجبور به انتخاب مسیر گردنه سرقوچ شدیم و با عبور از این گردنه ها به بالای سرقوچ رسیدیم ...آنجا هم پر از برف و بلور و یخ بود و عبور را غیر ممکن می نمود به همین دلیل مجبور به عبور از یال های بعضاً صعب العبور شدیم تا به کوه غارون رسیدیم...طبیعت بسیار زیبا ،هوایی سرشار از اکسیژن و افقی که تا بی نهایت چشم نوازی می کرد هدیه ی این مسیر سخت اما خاطره انگیز بود... بعلت اطلاع از اوضاع هوا بعد از درنگی کوتاه در قله و بخاطر گرفتار نشدن در برف و کولاک احتمالی خیلی زود کوه غارون را ترک و با عبور از اشکفت کما وکوه اوراز و قلعه خدا ، ساعت هشت پسین به محل قبلی گندمکار مراجعه و پس از گذراندن شب و زدودن خستگی راه، صبح روز بعد آهنگ برگشت به پایین نموده و با کوله باری از سوغات طبیعت و دلی سرشار از انرژی مثبت به اردوگاه بازگشتیم ....

#شهرام_امیری ( #رودزردکایدرفیع )